اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

لوله آلومینیومی

لوله آلومینیومی به دلیل استحکام زیاد ، در مقابل وزن کم در صنایع مختلفی از جمله صنعت ساختمان، صنعت برودتی و حرارتی، صنعت هوا فضا، صنعت نظامی و دیگر صنایع کاربرد های فراوانی دارد.

دسته بندی انواع لوله آلومینیومی :
انواع لوله آلومینیومی را می توان به استاندارد ساخت ، سایز ، ضخامت ، جنس و آلیاژ (مانند ۶۰۶۳، ۱۰۵۰، ۳۰۰۳ ) ، انتها و طول لوله دسته بندی کرد.
در کل لوله ها به دودسته لوله های بدون درز و درزدار تقسیم می شوند. لوله های بدون درز از یک پروفیل تو پر که داخل آن را خالی کرده اند ساخته می شود. و لوله های درز دار را بوسیله جوش از طول یا به صورت چرخشی ساخته می شوند. بیشتر مصرف کنندگان لوله های بدون درز را انتخاب می کنند زیرا از هیچ جوشی در آن استفاده نشده. در این میان لوله آلومینیومی تولیدی با سیستم اکستروژن را میتوان جزء لوله های بدون درز دسته بندی کرد.

بعد از جوشکاری، حرارت باعث می شود استحکام اولیه افت کند و ورقی که به لوله تبدیل می شود استحکام آن پایینتر می رود ، همین مسأله یکی از دلایل انتخاب لوله های بدون درز می باشد. ولی برای ساخت لوله هایی که سایز بالایی دارند مجبوریم از لوله های جوشی استفاده کنیم زیرا امکان تهیه لوله های بدون جوش در سایز بالا بسیار دشوار می باشد.

گفتیم که لوله های جوشی به ۲ صورت تهیه می شوند درز جوش به صورت طولی و به صورت چرخان ، که درز جوش طولی کاربرد بیشتری دارد و چرخان بیشتر در دما و فشار کم مورد استفاده قرار می گیرد.

شکل انتهای لوله ها از نظر اتصال به یکدیگر متفاوت است و به سه صورت پخ خورده BE، انتهای صاف PE و انتهای رزوه ای شده TE می باشد.

در دسته لوله آلومينيومی خم پذير ، خوش تراش و مستحکم بودن ، قابلیت آنادايز شدن و جوش کاري و سایر قابلیت های بالا که حائز اهمیت است باعث شده که سازنده ها و صنعتگران و طراحان و … از لوله آلومینیومی بسیار استقبال می کنند.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.