اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

بیلت آلومینیومی سری ۲۰۰۰

آلومینیومی آلیاژ 2000

بیلت آلومینیومی سری ۲۰۰۰

 

بیلت آلومینیوم سری ۲۰۰۰ , سری آلیاژهای آلومینیومی ۲۰۰۰ معروف به “آلیاژهای سخت” است. این آلیاژ بیشتر در صنایع هواپیمایی و نظامی استفاده می شود. دیگر سری های ۲۰۰۰ شامل ورق ، سیم، میله، نوار، اکسترودرها، لوله ها و … است.
مس، عنصر اصلی آلیاژ این گروه است، اما بسیاری از آنها دارای مقادیر قابل توجهی از سیلیکون، منگنز، منیزیم، نیکل و یا تیتانیوم هستند.
تغییراتی که در حین پیر کردن آلیاژهای آلومینیوم-مس رخ می دهد، بسیار بیشتر از سایر آلیاژها مورد توجه قرار گرفته است. الیاژ سری ۲۰۰۰ به شدت نسبت به قدرت بالا مقاوم هستند، اما برای رسیدن به حداکثر خواص و یا پیری مصنوعی نیاز به گرمازدایی دارند. پس از حرارت دادن، آنها ممکن است به خواص فولاد ملایم نزدیک شوند. ماشینکاری خوب یک مزیت ارائه شده در این سری است. آلیاژ ۲۰۲۴ احتمالا وسیع ترین و سناخته شده ترین آلیاژ این سری می باشد که در صنایع هواپیمایی کاربرد بسیار فراوانی دارد.

آلیاژ 2000
معمولا آلیاژهای گروه ۲۰۰۰ به وسیله روش نوردی با آلومینیم یا آلیاژ آلومینیم- روی پوشش داده می شوند تا مقاومت به خوردگی مطلوبی را ایجاد کنند. در یک استحکام کششی برابر، آلیاژهای گروه ۲۰۰۰ از آلیاژ های گروه ۷۰۰۰ چقرمگی شکست پایین تری را نشان می دهند. دلیل این مسئله، اندازه بزرگ ترکیبات بین فلزی در آلیاژ ۲۰۰۰ است. با کاهش مقادیر آهن، سیلیسم و مس، چقرمگی شکست و انعطاف پذیری بهبود می یابد.

Share

نظرات

  1. سولمازامیری : می 1, 2019 at 8:34 ق.ظ

    سلام و خسته نباشید
    ممکنه درباره آلیاژ آلومینیوم سری ۶۰۲۱ برایم اطلاعات بفرستید
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.