اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

بیلت آلومینیومی سری ۱۰۰۰

آلیاژ 1000

بیلت آلومینیومی سری ۱۰۰۰

آلیاژ های سری ۱۰۰۰  را آلیاژ هایی تشکیل می دهند که حداقل ۹۹ درصد آنها را آلومینیوم خالص تشکیل داده باشد. این سری از آلیاژ ها دارای مقاومت فوق العاده ای در برابر  خوردگی بوده ، رسانای قوی برق و گرما و دارای خواص مکانیکی ضعیفی می باشند. همچنین با وجود جوش خور بودن قابل توجه این سری، به دلیل محدوده ی کوچک ذوب شان دقت بسیار بالایی نیاز است تا بتوان یک پروسه ی قابل قبول جوشکاری را رقم زد. آلیاژ های ۱۱۰۰،۱۱۲۰و۱۱۵۰ با توجه به میزان مس موجودشان متفاوت تر از بقیه ی آلیاژ های این سری هستند. آلومنیوم تصفیه شده یعنی ۱۱۹۹ و ۱۱۹۸ دارای درصد خلوص بین ۹/۹۹ تا ۹۵/۹۹ درصد هستند. آلیاژ ۱۱۵۰A بیشتر از ۵/۹۹ درصد خلوص داشته و یکی از پر کابرد ترین آلیاژ های آلومینیوم است. بیشترین قدرت کششی این سری از ۱۰ تا ۲۷ ksi متغیر است.

مواد اولیه

با وجود کرنش سختی پذیری بالای این سری معمولاً برای کاربرد هایی که به سختی بالا نیاز دارند مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و معمولاً در آنجا که ترکیبی از شکل پذیری و مقاومت بالا در برابر خوردگی مطرح می شود از این آلیاژ ها استفاده می شود که به عنوان نمونه می توان استفاده در ساخت مخزن های خاص شیمیایی و لوله کشی ها اشاره کرد. همچنین آلومینیوم های تصفیه شده (آلیاژ های ۱۱۹۸ و ۱۱۹۹) با توجه به درصد خلوص شان در ساخت چگالنده های الکترولیت، لوازم برقی و اشیای تزئینی در بخش های یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. آلیاژ ۱۱۵۰A نیز در بسته بندی ها،ساختمان سازی،ورق کاری، تیغه و پره و لوله های انتقال دهنده های گرمایی و رسانا های الکترونیکی به کار می رود.

آلیاژ ۱۱۰۰ معمول ترین آلیاژ سری ۱۰۰۰ می باشد که به صورت تجاری آلومنیوم خالص نام می گیرد. این آلیاژ نرم و چکش خوار بوده و همچنین دارای کار پذیری بالایی می باشد و برای کاربرد های شامل شکل دادن های شدید بسیار مناسب است چرا که در روند شکل دادن آهسته تر سفت می شود. این آلیاژ جوش خورترین آلیاژ آلومینیوم است و کشش آن حدود ۸۵ درصد آلیاژ ۳۰۰۳ می باشد و به طور بسیار چشمگیری توانایی کشش بسیار کمتری نسبت به آلیاژ ۶۰۶۱ دارد. فرم اولیه ی آن معمولاً به شکل صفحه یا مفتول بوده و خواص آن وابسته ی دما نیستند. در بین تمام آلیاژ های آلومینیوم این آلیاژ به طور مکانیکی قویترین آلیاژ است.

Share

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.