اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

پولیش پروفیل

در بازار محصولات آلومینیومی ، می توانید یک پروفیل آلومینیومی با رنگ نقره ای ،شامپاین ،برنزی و یا طلایی بسیار براق پیدا کنید. ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توان این رنگ های براق و روشن را در سطح اکستروژن آلومینیوم ایجاد کرد؟ این فرایند چیزی نیست به غیر از عملیات پولیش.
عملیات پولیش به دو صورت مکانیکی و شیمیایی انجام میپذیرد که در ادامه توضیحات مختصری در این مورد ارایه خواهد شد.
پولیش مکانیکی :
در این فرایند پروفیل توسط دستگاه اکستروژن تولید شده و پس از عملیت حرارتی پروفیل به واحد پولیش شرکت الوم مارکت ارسال میگردد.
به منظور دستیابی به کیفیت بالای  پروفیل آلومینیوم پرداخت شده ،بهتر است به ترکیب شیمیایی شمش و قالب اکستروژن توجه شود، در غیر این صورت حذف خط قالب عمیق تر و خراش سنگین آن دشوار است .عملیات پولیش به این صورت میباشد که ابتدا پروفیل بر روی میز دستگاه به صورت فاصله دار چیده میشود.طی تماس نمد دستگاه پولیش (که توسط موتورهای بادور بالا به صورت دورانی بر روی پروفیل حرکت میکنند)با پروفیل الومینیومی  لایه سطحی پروفیلها پرداخت شده و به حالت صیقلی در میاید.در طی این فرایند خمیر پولیش توسط دستگاه پولیش بر روی پروفیل اسپری میگردد.این خمیر ترکیبی از اکسید آلومینیوم و بصورت تقریبا مایع میباشد نقش حداکثری در براقیت و جلای پروفیل را بر عهده دارد. پس از انجام این مرحله به منظور ثبات سطح پولیش شده ،فرایند آنادایزیگ زیر نظر مهندسین شرکت الوم مارکت انجام خواهد شد . 
روش شیمیایی:
این روش بیشتر بر روی قطعات الومینیومی انجام میشود .پرداخت شیمیایی و پرداخت الکتروشیمیایی ، به عنوان یک روش تکمیلی پیشرفته ، می تواند علائم و خراش های جزئی قالب را بر روی سطح محصولات آلومینیومی از بین ببرد. پس از پرداخت شیمیایی یا الکتروشیمیایی ، سطح ناهموار قطعه کار آلومینیوم صاف و براق مانند آینه است ، که باعث بهبود اثر تزئینی محصولات آلومینیوم می شود (مانند عملکرد منعکس شده ، روشنایی و غیره). همچنین می تواند با ارزش افزوده تجاری بالاتر ، تقاضای محصولات آلومینیوم را با سطح روشن برآورده کند. پرداخت شیمیایی و پرداخت الکتروشیمیایی می تواند سطح آلومینیوم بسیار براق داشته باشد ، اما از نظر پرداخت ، پرداخت شیمیایی (یا پرداخت الکتروشیمیایی) تفاوت اساسی با پرداخت مکانیکی دارد. پرداخت مکانیکی استفاده از ابزارهای فیزیکی برای ایجاد تغییر شکل پلاستیک سطح آلومینیوم میباشد ، بنابراین زبری سطح پروفیل آلومینیوم کاهش یافته و صاف می شود.  روند پرداخت الکتروشیمیایی که به آن الکتروپولیش نیز می گویند ، مشابه پرداخت شیمیایی است که با کنترل انحلال انتخابی سطح را صاف و روشن می کند. پروفیل آلومینیوم با توجه به اصل تخلیه نوک الکتروشیمیایی ، در یک محلول الکترولیتی تهیه شده به عنوان آند و مواد مقاوم در برابر خوردگی با رسانایی خوب به عنوان کاتد غوطه ور می شود.
 برای خرید و یا دریافت هر گونه مشاوره در مورد پروفیل های پولیش شده و انجام هر نوع خدمات پولیش  میتوانید از طریق ثبت سفارش در سایت و یا تماس تلفنی با دفتر مرکزی آلوم مارکت با ما در ارتباط باشید .

خمیر پولیش

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.