اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

بیلت آلومینیومی سری ۷۰۰۰

بیلت آلومینیومی سری 7000

بیلت آلومینیومی سری  ۷۰۰۰

بیلت آلومینیومی سری ۷۰۰۰ از سری آلیاژهای آلومینیوم است که در آن روی به عنوان عنصر اصلی آلیاژی به حساب می‌آید. از مزایای آن می‌توان به استحکام قابل مقایسه با بسیاری از فولادها، استحکام خستگی خوب و سطح متوسط ماشین‌کاری و از معایب آن می‌توان به مقاومت کمتر در برابر خوردگی در مقایسه با بسیاری از آلیاژهای آلومینیومی اشاره کرد. هزینهٔ تولید آن بسیار بالاست که استفاده آن را در صنایع محدود می‌سازد
سری ۷۰۰۰ دارای بالاترین قدرت برای آلیاژهای ساختمانی است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. آنها قابلیت جوش پذیری بهتری از سری ۶۰۰۰ دارند. با این وجود مقاومت و قابلیت خوردگی آنها چندان خوب نیست. اما با اضافه کردن مقدار کمی Zr، Cr یا Mn این می تواند بهبود یابد. برنامه های کاربردی معمول عبارتند از قطعات خودرو، ظروف هواپیما، فریم های دوچرخه و قایق های با سرعت بالا. آلیاژ آلومینیوم ۷۰۷۵ از مهمترین آلیاژهای آلومینیوم با استحکام بالا به شمار می‌رود که به صورت گسترده‌ای برای ساخت اجزاء مختلف در صنایع هوافضا، دفاعی و نظامی به کار می‌رود. به طوریکه در بین ۲۵ آلیاژ آلومینیوم کارپذیر رایج، آلیاژ ۷۰۷۵ به عنوان مشکلترین آلیاژ جهت اکستروژن ارزیابی شده است.

پروفیل آلومینیومی آلیاژ 7000
پروفیل آلومینیومی آلیاژ ۷۰۰۰ از قبیل ۷۰۷۵ اغلب در صنایع حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی، هوایی و خودروها به دلیل بالا بودن نسبت استحکام به چگالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین این قابلیت سبکی و استحکام بالا باعث شده تا این آلیاژ در تجهیزات صخره نوردی، قطعات دوچرخه، قاب اسکیت‌ها و بدنه گلایدرها نیز به کار برده شود.
پروفیل آلومینیومی آلیاژ ۷۰۰۰ همچنین به صورت میله، شمشیر و بعضی از چاقو و چنگال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علت استحکام بالا، چگالی پایین، خواص حرارتی مطلوب و قابلیت پولیش بالا آلیاژ ۷۰۷۵ به طور گسترده‌ای در ساخت ابزار قالب استفاده می‌شود.

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.