اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

بیلت آلومینیومی سری ۳۰۰۰

آلومینیومی سری 3000

بیلت آلومینیومی سری ۳۰۰۰

بیلت آلومینیوم سری  ۳۰۰۰ , مجموعه آلیاژهای سری ۳۰۰۰ از دیگر مجموعه آلیاژهای آلومینیوم و معروف به آلیاژنرم است. منگنز عنصر اولیه آلیاژ این سری است که در کنار آن مس و منیزیم نیز وجود دارد. حلالیت منگنز در آلومینیم ۱/۸۲ درصد است ولی مقدار منگنز در آلیاژهای آلومینیوم برابر با ۱/۲۵ درصد است. علت این اختلاف حضور آهن به عنوان ناخالصی است که باعث کاهش حلالیت می شود. تنها آلیاژ پرمصرف آلومینیم – منگنز، آلیاژ ۳۰۰۳ است. افزودن منگنز به آلومینیوم از طریق تشکیل محلول جامد و توزیع ظریف رسوب های نامحلول، استحکام آن را افزایش می دهد. افزدون یک درصد منیزیم منجر به افزایش بیشتر استحکام می شود.
آلیاژهای گروه ۳۰۰۰ دارای استحکام متوسط، انعطاف پذیری بالا و مقاومت خوردگی مطلوبی هستند. آنها را می توان در دماهای بالا استفاده کرد و قابلیت شکل پذیری خوبی دارتد اما به طور کلی برای ماشینکاری آن مورد توجه قرار نمی گیرند.
طیف وسیعی از برنامه های کاربردی برای این سری موجود می باشد ؛ وسایل آشپزخانه و پخت و پز مانند قابلمه ها و تابه ها، ساخت قوطی های نوشابه، مبدل های حرارتی مورد استفاده در نیروگاه ها ، استفاده در ورقها و لوله ها و …

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.