اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

آلیاژ آلومینیوم برنز

آلیاژ آلومینیوم برنز چیست؟
آلیاژ آلومینیوم برنز نام دیگر آلیاژ های مس و آلومینیوم است. این آلیاژ سختی مناسبی در برابر سایش و خستگی را دارا می باشد. آلیاژ آلومینیوم بزنز بر پایه مس می باشد و همچنین حدود ۵ الی ۱۱ درصد ترکیب مربوط به آن را آلومینیوم تشکیل می دهد. آهن، نیکل و منگنز از جمله عناصر دیگری می باشند که در آلیاژ آلومینیوم برنز استفاده می شود. از دیگر ویژگی آن به دارا بودن یک پوشش مناسب از اکسید آلومینیوم برای جلوگیری از خوردگی است. این مقاومت به حدی می باشد که شما می توانید استفاده از آن ها را در مناطق دریایی نیز استفاده کنید.

موارد کاربر آلومینیوم برنز
با توجه به خصوصیات و عملکرد مناسبی که از این آلیاژ دیده می شود، می توان در مناطق مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. خاصیت ریخته گری آسان، استحکام بالا، خاصیت مقاومت در مقابل زنگ زدگی، شکل پذیری، جوش پذیری، مقاومت مناسب در برابر خستگی و تکرار بارگذاری و سایش از جمله مواردی می باشد که باعث می شود تا در جاهای متنوع و مورد نیازی استفاده شود. مقاومت آن در برابر خوردگی به حدی می باشد که خیلی از موارد استفاده از این آلیاژ را به سایر مصالح ترجیح می دهند. صنایع شیمیایی، پتروشیمی، دریایی و صنایع اسیدی از جمله مواردی می باشد که می توان استفاده زیاد از آن را مشاهده نمود.

استفاده از آلیاژ آلومینیوم برنز در ساخت قطعات ماشین آلات و ابزار های مربوط به آن به کاربرده می شود. آلیاژ ها به دلیل رنگ طلایی و مقاومت در برابر کدر شدن زیاد، برای جواهرات و معماری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. مقاومت آن ها در برابر اکسیداسیون در دمای بالا و خودرگی، به ویژه توسط اسیدهای رقیق، آن ها را برای تجهیزات و ترشی کردن و سایر خدماتی که شامل قرار گرفتن در معرض اسیدها رقیق می شوند، مفید است.

آلیاژ هایی که در حدود ۸ درصد آلومینیوم را می توان به صورت سرد نورد کرد. در این نورد می تواند تولیداتی مانند ورق و لوله را تهیه نمود، که در کارخانه های شیمیایی و پالایشگاه های نفت مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از آلیاژهای آلومینیوم برنز ممکن است حاوی آهن و منگنز نیز باشند و قادر به کار سرد محدود هستند اما قادر به نورد گرم، اکسترود و یا آهنگری شوند. اما قوی ترین مورد حاوی آن دسته می باشند که حاوی نیکل است.

آلومینیوم در آلومینیوم برنز
یکی از عناصر تشکیل دهنده این آلیاژ بعد از مس که عنصر پایه می باشد را آلومینیوم تشکیل می دهد. این آلیاژ ممکن است همراه با فلزات دیگر نیز باشد که نیکل یکی از آن ها است. نیکل باعث منجربه می شود تا مقاومت بیشتری در برابر خوردگی را براورده کند. استفاده در پره های کمپرسور توربین گازی یکی از نمونه های استفاده آن می باشد.

ماده C95200 یک ماده بسیار شکل پذیر با مقاومت در برابر خوردگی خوب است. این ترکیب برای بوشینگ ها، بلبرینگ ها، چرخ دنده های سبک، صفحات سایش، لوله های کم فشار، ستون های پمپ و ظروف مناسب می باشد.

نوع دیگر C95400 عملکرد بالا و استحکام کششی، چقرمگی فوق العاده و مقاومت استثنایی در برابر سایش، خستگی و تغییر شکل را ارائه می دهد. این آلیاژ همه منظوره به طور گسترده ای در ابزارهای شیمیایی، دریایی، هواپیما و ماشین آلات به عنوان چرخ دنده، بوش و بلبرینگ، پمپ ها و سوپاپ ها استفاده می شود.

C95500 یکی از سخت ترین آلیاژهای غیر آهنی است. این آلیاژ همان C95400 استحکام، سختی و مقاومت بیشتر در برابر خوردگی ارائه می دهد، اگرچه از چقرمگی ضربه ای کمی کمتر برخوردار است.

ترکیب C95800 به عنوان برنز نیکل آلومینیومی ویژه، مخصوصاً برای کاربردهای دریایی با مقاومت مطلوب در برابر خوردگی آب دریا مناسب است. این ماده ممکن است شامل قطعات سیستم ملخ، یاتاقان، لوله کشی، از جمله نمک زدایی، و دیگر کاربردهای خورنده دریایی باشد.

C95900 سختی و مقاومت فشاری بالاتری را ارائه می دهد و برای صفحات سایش، تشکیل رول، قالب های کششی، چرخ دنده ها، راهنماهای سوپاپ، صندلی ها و درج های قالب استفاده می شود.

ماده MTEK 375 یک ماده بسیار سخت و برتر است که اغلب برای شکل دهی، طراحی و خم شدن فولاد ضد زنگ به کار می رود.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.