اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

کاربرد آلومینیوم در صنعت خودرو سازی

کاربرد آلومینیوم در صنعت خودرو سازی  و وسایل نقلیه بسرعت در حال رشد است زیرا به وسیله آلومینیوم می توان سریعترین،ایمن ترین خودروها را سازگار با محیط زیست ساخت .همچنین مقرون به صرفه ترین روش را برای افزایش عملکرد،کاهش مصرف سوخت و کاهش تولید گازهای گلخانه ای همزمان با حفظ یا بهبود ایمنی  و دوام ارائه می دهد.

وقتی آلومینیوم  در ساختار بدنه بهینه سازی خودرو استفاده می شود تا ۵۰ درصد در مقایسه با ساختار فولادی صرفه جویی می شود.سازه های بدنه آلومینیوم از نظر مقاومت برابر با فولاد هستند و خسارات ناشی از تصادف را دو برابر کمتر می کنند.همچنین صرفه جویی در وزن در ساختار اولیه باعث می شود تا سیستم های دیگر وسیله نقلیه (از جمله موتور،سیستم انتقال قدرت،سیستم تعلیق و چرخ ها ) کوچک شوند. تحقیقات نشان می دهد که ۱۰ درصد کاهش وزن در خودرو منجر به ۵/۵ درصد کاهش مصرف سوخت می شود.کاهش مصرف سوخت به معنای کاهش آلودگی های زیست محیطی است.

افزایش گازهای گلخانه ای  و مصرف سوختهای فسیلی اهمیت استفاده از آلومینیوم در بدنه خودروها را بیش از گذشته افزایش می دهد.یک وسیله نقلیه با آلومینیوم می تواند تا ۲۰درصد کاهش در کل انرژی مصرفی چرخه زندگی  و تا ۱۷ درصد در انتشار CO2 را کاهش دهد. تقریبا ۹۰ در صد ضایعات  آلومینیوم خودرو (بیش از نیم میلیون تن در سال) بازیابی و بازیافت می شود. برای درک بهتر این جمله باید گفت بازیافت یک تن آلومینیوم  باعث صرفه جویی در انرژی معادل ۲۱ بشکه روغن می شود.

در نتیجه تصمیم خودرو سازان .برای استفاده از این فلز میتواند توسعه صنعت آلومینیوم را به دنبال داشته باشد و میتواند رقابت میان آلومینیوم و فولاد  در خودرو سازی را بیش از گذشته افزایش دهد.

آلومینیوم در صنعت خودرو سازی ایران  نیز استفاده می شود.اما نه در بدنه خودرو؛بلکه این فلز در ساخت قطعات خودرو به کار برده می شود.رشد و توسعه صنعت آلومینیوم در جهان موقعیت خوبی برای حضور آلومینیوم ایران در بازارهای جهانی است. اما برای موفقیت در این حوزه باید از امروز برنامه ریزی هایی دقیق انجام شود.

با توجه به این که صنعت آلومینیوم ایران دارای مزیتهای خوبی برای رقابت در بازارهای جهانی دارد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.