اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم

آلومینیوم از عناصر پوسته زمین است که میزان ۱۸ درصد از ترکیبات پوسته را تشکیل می دهد.این عنصر خاصیت فلزی دارد و در حالت خالص،فلزی بسیار نرم،ضعیف و نقره ای رنگ بوده و از خاصیت شکل پذیری فراوانی برخوردار است.

با ترکیب کردن فلزات دیگری چون مس،منگنز،منیزیوم و… می توان استحکام لازم  به این فلز بخشید.امروزه از آلومینیوم به فراوانی در صنایع و ساختمان سازی استفاده می شود.این فلز پس از آهن کاربردی ترین فلز است .از جمله عواملی که منجر به محبوبیت این فلز منحصر به فرد شده است می توان به پایین تر بودن قیمت نسبی آن نسبت به فلزات غیر آهنی دیگر ،استحکام آلومینیوم،ضد زنگ و مقاومت نسبت به خوردگی اشاره کرد.

آلومینیوم نرم چیست؟

آلومینیوم نرم در واقع به آلومینیومی گفته می شود که درصد خلوص بالایی داشته و همین طور به عنوان بهترین نوع آلومینیوم شناخته می شود.

از مهمترین ضایعات آلومینیوم نرم می توانیم از پروفیل،آلومینیوم های کابلی،ظرفی،شاخه،قوطی های نوشیدنی،شاخه های آلومینیومی،زینک سوفاله نرم و… نام ببریم.لازم است بدانید که این نوع از ضایعات به صورت کابل،ظرف،شمش قوطی های نوشیدنی و ورقه قابل تولید و استفاده می باشد.

آلومینیوم خشک چیست؟

آلومینیوم خشک برعکس آلومینیوم نرم،از درصد خلوص کمتری برخوردار می باشد.به همین خاطر در زمان مقایسه با آلومینیوم نرم  در پله دوم قرار می گیرد. از ضایعات آلومینیوم خشک می توانیم به ضایعات قطعات آلومینیومی،پیستون، رینگ،رادیاتور،سرسیلندر و …اشاره کرد.

لازم است بدانید که این دسته از ضایعات به صورت شمش های خشک و کارتل ریخته می شوند.

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم

مهمترین تفاوت آلومینیوم خشک و نرم نوع سازه و فرآورده های این دو آلیاژ است که هر دو بر پایه آلومینیوم می باشند.ضایعات نرم در مصنوعاتی ریخته گری می شود که تحت فشار بالا،ضربات و نیاز به مقاومت  به خستگی بالا نیستند.

نکته ای که باید پیش از تفاوت های آلومینیوم خشک و نرم بدانید این است که بهترین نوع آلومینیوم،آلومینیوم نرم می باشد.چرا که به دلیل کمتر بودن ناخالصی ها در ساختار شیمیایی آلیاژ،کیفیت آلومینیوم به مراتب بیشتر از آلومینیوم خشک حفظ شده است.از این رو  ضایعات آلومینیوم نرم از قیمت بیشتری نبز برخوردار می باشد. همچنین ماشین کاری آلومینیوم نرم با سطح براق تری نسبت به آلومینیوم خشک به همراه است.آلومینیوم نرم انعطاف پذیری بیشتری نسبت به آلومینیوم خشک دارد .آلومینیوم خشک در ساخت قالب ها و پیستون ها می تواند تحت فشار بالا،دمای بالا و تنش ها دقت ابعادی را حفظ کند اما آلومینیوم نرم با خوردگی و فرسایش به همراه می باشد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.