اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

آلومینیوم یک ماهه ۲۵۰ دلار گران شد

گزارش بانک جهانی از رکورد شکنی جدید

بازار جهانی آلومینیوم در سالهای اخیر با تنش های زیادی روبرو بود،ولی با شروع جنگ روسیه و اوکراین،شوک بزرگتری به این بازار وارد شدو قیمت ها را به شدت افزایش دادبه گونه ای که بانک جهانی در گزارش اخیر خود خبر از افزایش حدود ۲۵۰ دلاری قیمت آلومینیوم در ماه اوریل نسبت به فوریه داد.

گزارش های بانک جهانی نشان می دهد در ماه گذشته سال جاری میلادی رکورد قیمت آلومینیوم در دنیا شکسته شد وبرای اولین بار،میانگین قیمت ماهانه هر تن آلومینیوم به مرز ۳ هزار و ۵۰۰ دلار نزدیک شد.

بانک جهانی  در گزارش ماه اوریل خود خبر از افزایش حدود ۲۵۰ دلاری قیمت آلومینیوم داد.طبق اطلاعات این گزارش طی سومین ماه سال ۲۰۲۲ قیمت هر تن آلومینیوم در بازار  برابر با ۳ هزار و ۴۹۸ دلار رسید که نسبت به ماه دوم بالغ بر ۲۵۰ دلار  و نسبت به اولین ماه امسال حدود ۵۰۰ دلار رشد کرده است.

متوسط قیمت هر تن آلومینیوم  در ماه فوریه برابر با ۳ هزار و ۲۴۶ دلار و در ماه ژانویه برابر با ۳ هزار و ۶ دلار بود.بر اساس این گزارش،هر تن آلومینیوم  در فصل اول سال جاری با قیمت ۳ هزار و ۲۵۰ دلار فروخته شد در حالی که آمارها نشان می دهد در فصل سوم سال قبل هر تن از این محصول فلزی ارزشمند برابر با ۲ هزار و ۷۵۵ دلار داشت.

روند قیمتی آلومینیوم از سال ۲۰۱۹ تاکنون

بررسی سیر تغییرات آلومینیوم در دنیا طی سالهای اخیر نشان می دهد این بازار با رشد شدید قیمتی روبرو شده است.

بانک جهانی قیمت هر تن از این فلز پر مصرف را در سال ۲۰۱۹ برابر با هزار و ۷۹۴  دلار اعلام کرد و در سال ۲۰۲۰ با وجود شروع تنش های اقتصادی ناشی از کرونا و تاثیر آن روی اقتصاد و بازارهای فلزی،قیمت هر تن آلومینیوم با ۹۰ دلار کاهش  به هزار و ۷۰۴ دلار رسید.

اما با شروع سال ۲۰۲۱ روند رشد قیمت در بازار آلومینیوم شدت گرفت.گزارش ها نشان می دهد در این سال قیمت هر تن آلومینیوم در بازار جهانی برابر با ۲ هزار و ۴۷۳ دلار بود و در سومین ماه سال جدید میلادی هر تن از این فلز با قیمتی بیش از ۳ هزار و ۴۹۸ دلار در بازار مبادله می شود.

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.