اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

لاستیک خودرو بدون هوا ساخته شد

دانشمندان  کره جنوبی لاستیک بدون هوایی ساخته اند که عملکرد فوق العاده ای در برابر جذب ضربه های ناگهانی دارد.

 

شرکت کره ای هانکوک تایر متمرکز بر ساخت لاستیکهایی با تاب آوری بالا و سازگار با محیط زیست است و از سال ۲۰۱۰ روی طراحی تایرهای غیر پنوماتیک یا بدون هوا کار می کند.این شرکت اخیرا از مدل مفهومی تایر بدون هوای خود رونمایی کرده است.

این محصول که آی فلکس نام دارد با همکاری پلتفرم (Plug & Drive ) هیوندا ارائه شده است.طراحی این لاستیک زیست تقلید یا بیومیمتیک است و به همین دلیل عملکرد فوقالعاده ای در برابر جذب ضربه های ناگهانی دارد و علاوه بر این ظرفیت بالایی در باربری دارد.بدون هوا بودن این لاستیک باعث شده که آی فلکس گزینه مناسبی برای استفاده در خودرو های خودران باشد.

آج این لاستیک ها به طور ویژه ای برای حرکت خودرو های چند جهتی طراحی شده که در کنار طراحی لانه زنبوری این تایر ترکیب چشم نوازی را ایجاد کرده است.هیچ شانسی برای پنچر شدن این لاستیک بدون هوا مانند دیگر مفاهیم غیرپنوماتیک وجود ندارد. این لاستیک از نظر ظاهری چشم نوازتر از تایرهای سنتی است.

آی فلکس برای جذب ناهمواری های جاده و حمل بارهای سنگین مجهز به پره های چند لایه به هم پیوسته است که با الهام از ساختار سلولی ارگانتیسم های زنده توسعه یافته است.این پره های چند لایه ساختار سلولی سه بعدی ایجاد می کند که جذب ضربه را اقزایش می دهد و از سوی دیگر به ساختارهای سلولی شش ضلعی و چهار ضلعی با سختی های مختلف اجازه می دهد تا مقدار بار بیشتری را تحمل کند.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.