اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

عقبگرد قیمت فلزات اساسی در بازار جهانی

دنیای معدن -بازار جهانی فلزات اساسی که به علت افت تولید در دوران کرونا افزایش قیمت قابل‌توجهی را تجربه کرده بود، اکنون مسیر معکوسی را در پیش گرفته است. با ورود واحدهای تولیدی به مدار و رشد ظرفیت‌های تولیدی در آستانه خروج جهان از شرایط قرنطینه، قیمت فلزات اساسی پرطرفدار در بازار رو به کاهش گذاشته است، به‌طوری‌که گزارش مراجع تخصصی حاکی از افت چشمگیر قیمت، هم‌زمان با رشد تولید فلزات است..

به گزارش دنیای معدن؛ از سوی دیگر، به دنبال انتشار خبر احتمال افزایش نرخ بهره بانکی امریکا در سال ۲۰۲۳، ارزش دلار در بازارهای جهانی رشد کرد. پیش‌ازاین، فدرال رزرو امریکا تأکید کرده بود با توجه به تأثیرات اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا قبل از سال ۲۰۲۴ احتمال افزایش نرخ بهره بانکی وجود ندارد.

افزایش ارزش دلار در بازار جهانی و نیز پیش‌بینی تداوم این وضعیت در روزهای باقی‌مانده ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ باعث شد قیمت فلزات اساسی هم در دنیا کاهش یابد. در همین چارچوب، در هفته‌ای که گذشت، در بازار آلومینیوم هم تحولات مهمی مشاهده شده و طی هفته گذشته، خبرهایی حاکی از رشد تولید این فلز مهم و پرمصرف در دنیا، منتشر شد.

«موسسه بین‌المللی آلومینیوم» در گزارش اخیر خود، اعلام کرد: «ماه می سال جاری، تولید جهانی آلومینیوم ۵.۴۶ میلیون تن رشد کرد که معادل افزایش ۶ درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است. در ماه جاری هم رشد تولید آلومینیوم در بازار ادامه داشته و نتیجه این رخداد، کاهش کسری موجود در بازار و درنتیجه کاهش فشار روی قیمت آلومینیوم است.

بررسی‌ها نشان داده، از ابتدای ماه می، تاکنون، قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی ۷ درصد کمتر شده، ولی هنوز تا رسیدن به قیمت‌های ثبت‌شده در برهه زمانی قبل از همه‌گیری کرونا، فاصله زیادی دارد.

 

 

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.