اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

رکورد تاریخی آلومینیوم در میان شعله های جنگ

روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه، قیمت آلومینیوم در LME، نسبت به روز معاملاتی قبل از خود، با افزایش ۱۰۹ دلار و ۵۰ سنت به سه هزار و ۶۰۵ دلار رسید. همچنین قیمت سه ماهه آلومینیوم در روز چهارشنبه تا سطح سه هزار و ۵۹۷ دلار بر تن افزایش یافت که بیشترین سطح در طول تاریخ معاملات این فلز بود.
  • ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ ۱۲:۴۰

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، تداوم تنش‌های نظامی بین روسیه و اوکراین، همچنان رشد قیمت‌ها را تداوم بخشید. نگرانی از افزایش هزینه‌های انرژی در منطقه اروپا در پی حملات روسیه به اوکراین و تحریم این کشور در کنار وقفه‌های تولیدی آلومینا در اوکراین سبب شد تا قیمت آلومینیوم به بیشینه جدیدی در کل تاریخ دست پیدا کند.

همان‌طور که در نمودار ۱ آمده است، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن، دیروز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه، نسبت به آخرین معاملات انجام شده (سه‌‌شنبه ۱۰ اسفند ماه)، رشد ۳٫۱ درصدی معادل ۱۰۹ دلار و ۵۰ سنت داشت. به گونه‌ای که در روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند ماه، آلومینیوم سه هزار و ۴۹۵ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن قیمت‌گذاری شد و قیمت آن دیروز به سه هزار و ۶۰۵ دلار به ازای هر تن رسید.

همچنین روز چهار‌شنبه ۱۱ اسفند ماه، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن نسبت به هفته قبل، با افزایش ۸٫۵ درصدی معادل ۲۸۱ دلار و ۵۰ سنت از سه هزار و ۳۲۳ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن به سه هزار و ۶۰۵ دلار به ازای هر تن رسیده است.

میانگین موجودی آلومینیوم در انبارهای بورس فلزات لندن نیز با ۲۴ هزار و ۱۵۰ تن کاهش از ۸۳۳ هزار و ۹۰۰ تن در هفته گذشته به ۸۰۹ هزار و ۷۵۰ تن در هفته اخیر رسیده است.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.