اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

بیلت آلومینیومی سری ۶۰۰۰

الومینیوم 6000

بیلت آلومینیومی سری۶۰۰۰

بیلت آلومینیومی سری ۶۰۰۰
برای اکسترود کردن و تولید پروفیل آلومینیوم ، نیاز به بیلت آلیاژ ریزی شده آلومینیوم می باشد . بین آلیاژ های استاندارد ، پروفیل های آلومینیومی آلیاژ ۶۰۰۰ بیشترین کاربرد را به واسطه خصوصیات اقتصادی و تکنیکی دارند . این خصوصیات عبارتند از :
قابلیت اکسترود پروفیل های پیچیده و تو خالی
سهولت عملیات حرارتی
هدایت الکتریکی بالا
خواص مکانیکی مطلوب
کیفیت سطحی مناسب
مقاومت به خوردگی بالا
قابلیت جوش پذیری
که این خصوصیات برای کاربردهای مختلف متقاوت می باشد. کاربرد های پروفیل آلومینیومی آلیاژ ۶۰۰۰ شامل قاب های در و پنجره، قطعات تزئینی اتومبیل ، سازه های ساختمانی و تاسیساتی ، مبدل های حرارتی و غیره می باشد.پروفیل آلومینیومی آلیاژ ۶۰۰۰ همچنین به صورت مفتول، میله، لوله ، نرده، لوازم آشپزخانه، لوله های آبیاری ، ورق های آجدار برای پوشش سقف ها ، قطعات معماری اکسترود شده، سقف های کاذب ، کف کامیون و تریلر استفاده میشود.
آلیاژ ۶۰۶۳ دارای نرخ اکسترود پذیری بالاتری می باشد که امکان تولید اشکال خیلی پیچیده را ایجاد می کند. اکسترودپذیری عامل بسیار مهمی است که با ماکزیمم سرعت اکستروژن تعیین می شود و بر هزینه ها و بازدهی فرایند اکستروژن تاثیر دارد.

الومینیوم 6000
برای کاربردهای سازه ای و نیمه سازه ای آلیاژ هایی مانند ۶۰۶۱ با خواص مکانیکی و چقرمگی بالاتر استفاده بیشتری دارد. این آلیاژ بعد از عملیات حرارتی و کوئنچ سختی نسبتا بالایی گرفته و در نواحی جوش داده شده نیز خواص مطلوبی دارد.
دسته بندی کلی آلیاژهای سری ۶۰۰۰ به شرح زیر می باشد:
– آلیاژهایی با مقدار منیزیم و سیلیسیم بین ۸/۰ تا ۲/۱ درصد که به آسانی اکسترود می شوند. محصول خروجی از اکستروژن قابلیت کوئنچ دارد و نیاز به عملیات محلول سازی جداگانه نیست.
– آلیاژهای دو دسته دیگر حاوی مقادیر منیزیم و سیلیسم بیش از ۴/۱ درصد هستند. این آلیاژها پس از اکسترود شدن به عملیات محلول سازی و کوئنچ نیاز دارند.
– آلیاژهای دسته سوم دارای مقدار سیلیسمی بیش از مقدار مورد نیاز برای تشکیل Mg2Si هستند. افزایش مقدار سیلیسم منجر به ریز شدن اندازه ذرات Mg2Si و رسوب سیلیسم می شود و به پیرسختی کمک زیادی می کند.
قابلیت جوشکاری خوب ، مقاومت به خوردگی و جلوه آنادایز بسیار خوب و قابلیت ماشین کاری متوسط از خصوصیات پروفیل آلومینیومی آلیاژ ۶۰۰۰ است .

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.