اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

کاهش و سپس افزایش؛ اولین کاهش به کمتر از ۳۰۰۰ دلار پس از سه هفته

نگاهی بر بازار آلومینیوم  در بورس فلزات لندن طی هفته گذشته

بورس فلزات لندن دوشنبه هفته گذشته،۱۱بهمن ماه(۳۱ ژانویه)در حالی کار خود را آغاز کرد که قیمت آلومینیوم در شروع کار بورس ۳۰۷۴ دلار(تن) اعلام شد.

پس از آن شاهد کاهش تدریجی قیمت آلومینیوم تا روز چهار شنبه ۲ بهمن بودیم.به طوری که پس از سه هفته قرار گرفتن آلومینیوم در کانال بالای ۳۰۰۰ دلار،آلومینیوم به ۲۹۸۶ دلار (تن) در پایان روز چهارشنبه کاهش یافت.

روز جمعه ۴ بهمن ماه بورس در حالی به کار خود پایان داد که قیمت فروش آلومینیوم به ۳۰۷۴ دلار(تن) رسیده بود.

همزمان طی هفته گذشته،فروش سه ماهه آلومینیوم در بورس فلزات لندن از ۳۰۸۲ دلار و ۵۰ سنت به ۳۰۷۴ دلار (تن) کاهش یافت.موجودی فلز آلومینیوم در انبار بورس فلزات لندن در پایان روز کاری هفته گذشته (جمعه) با ۳۵۵۷۵ تن کاهش نسبت به هفته قبل از آن به ۷۷۵۴۷۵ تن کاهش رسید.

قیمت آلومینیوم طی شش ماه گذشته با ۲۴ درصد افزایش به بیش از ۳۱۰۰ دلار (تن) رسیده است که بالاترین سطح قیمت طی دهه گذشته بوده است.یکی از دلایل افزایش قیمت آلومینیوم طی چند هفته گذشته،احتمال حمله روسیه به اوکراین است چرا که روسیه یکی از بزرگترین تولید کنندگان فلز آلومینیوم در جهان محسوب می شود.از سوی دیگر بحران انرژی در چین و اروپا تعطیلی بسیاری از واحد های تولیدی را به همراه داشته است.تنها در کشور روسیه بحران هزینه گاز پنج برابر سال گذشته بوده است.انرژی نیمی از هزینه ساخت آلومینیوم را تشکیل می دهد و لذا افزایش هزینه انرژی،افزایش قیمت این فلز را در پی دارد.

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.