اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

بلاتکتیفی به بازار آلومینیوم سرایت کرد

 

بلاتکلیفی به بازار آلومینیوم سرایت کرد

قیمت پایه شمش آلومینیوم عرضه‌شده در بازار فیزیکی بورس‌کالا ظرف هفته گذشته به رکورد تاریخی خود رسید؛ اگر چه هم‌اکنون اندکی تعدیل شده است. با این وجود متقاضیان استقبال خوبی از عرضه‌های هفته گذشته داشتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،  استمرار روند رو‌به‌رشد بهای جهانی شمش آلومینیوم و مقاومت قابل‌توجه آن در مقابل سقف قیمتی ۲ هزار و ۱۰۰ دلاری مهم‌ترین عامل نوسانی بهای پایه این محصول ظرف هفته‌های اخیر در بازار داخل بود؛ هرچند که افت نرخ ارز ظرف هفته اخیر و روند کاهشی به‌وجود آمده در بهای جهانی آلومینیوم هر‌چند اندک توانست تا حدی از میزان تقاضا در بازار داخل در هفته جاری بکاهد.

البته با توجه به احتمال محدودیت تولید و عرضه آلومینیوم از سوی چین به‌علت سختگیری بیشتر دولت این کشور بر کاهش انتشار آلاینده‌های کربنی، برآورد می‌شود که قیمت جهانی این فلز در میان‌مدت مجددا افزایشی باشد و به این ترتیب بهای پایه شمش آلومینیوم در بازار داخل از این محل همچنان تقویت شود. اما اظهارنظر نسبت به نوسان نرخ ارز به‌عنوان فاکتور دیگر اثرگذار بر تعیین قیمت پایه تمامی فلزات در بازار داخل ظرف روزهای اخیر دشوار شده و همین موضوع باعث سردرگمی متقاضیان در خرید یا تعویق خرید است.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.