اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

بازار فلز نقره‌ای پررونق است

بازار فلز نقره‌ای پررونق است

 

به گزارش می‌متالز، این افت خرید و فروش به‌دلیل حضور در آستانه سال نو و تعطیلات ۲ هفته‌ای فروردین رقم می‌خورد. با این وجود، امسال از رونق خرید و فروش شمش آلومینیوم کاسته نشده است. البته تقاضای متعادلی در بازار وجود دارد و چنانچه عرضه‌ها استمرار داشته باشد، شاهد کمبود یا رشد قیمت به‎دلیل پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا نیز نخواهیم بود. رونق نسبی یادشده از دلایل متعددی نشات می‌گیرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انتظارات تورمی در سال آینده اشاره کرد.

درنتیجه فعالان صنایع پایین‌دستی ترجیح می‌دهند مواد اولیه مورد نیاز خود را تا جایی که ظرفیت انبار‌ها و نقدینگی‌شان امکان می‌دهد، قبل از پایان سال تامین کنند. تصویب افزایش بهای برق مصرفی صنایع در سال آینده از دیگر مواردی است که احتمال نابسامانی در خرید و فروش آلومینیوم را در سال آینده ایجاد می‌کند. این رشد قیمتی زمینه افزایش هزینه تمام‎شده صنایع بالادستی را فراهم می‌کند و تاثیری در فرمول قیمت‌گذاری شمش ارائه‎شده در بورس کالا ندارد؛ اما برای اطمینان از اثر نداشتن آن بر بازار خرید و فروش آلومینیوم همچنان زود است.

بازار فلز نقره‌ای پررونق است
این فعال صنعت آلومینیوم در ارزیابی بازار آلومینیوم در سال آینده گفت: به‌نظر می‌رسد این بازار در سال آینده رونق بیشتری در مقایسه با سال جاری داشته باشد. تقاضا از سوی چین برای مصرف شمش آلومینیوم رو به رشد است و همین موضوع نشانه‌های خوبی را به بازار می‌دهد. گودرزی در ادامه و در ارزیابی عملکرد صنایع پایین‌دستی آلومینیوم در سال آینده اظهارکرد: شرایط این صنایع به‌شدت به سیاست‌گذاری‌های دولت در کنترل واردات محصولاتی که نمونه مشابه داخلی آن‌ها دارند، بستگی دارد. عملکرد صنایع پایین‌دستی در سال جاری مثبت ارزیابی می‌شود. این صنایع توانستند تولید خود را افزایش بدهند. شاید بتوان اذعان کرد که تحریم‌ها به رونق گرفتن عملکرد صنایع پایین‌دستی آلومینیوم در سایه کاهش واردات منجر شده است؛ بنابراین چنانچه ممنوعیت واردات محصولات آلومینیومی در سال آینده نیز ادامه یابد، می‌توان به روز‌های پر رونق این صنعت در سال ۱۴۰۰ نیز امیدوار بود

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.