اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

کاهش قیمت دلار و تاثیر آن بر بازار آلومینیوم

دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران اضافه کرد: امیدواریم شکل گیری دوباره برجام و انتشار خبرهای خوب مبنی بر حصول نتیجه موجب خبرهای خوب اقتصادی در کشور شود. بهبود روابط مالی و بانکی با دنیا باعث گشایش‌هایی در روند نقل و انتفال پول می شود تا تبادلات با دنیا به راحتی صورت گیرد.

مسلماً این موضوع برای صنعت آلومینیوم هم بسیار مناسب است هر چند این باز شدن درهای اقتصادی دنیا بروی ایران نباید منجر به این شود که دوباره دولت نگاه به خارج را در برنامه کاری خود قرار دهد.

ایشان با اشاره به ترمیم توافق برجام و پیش بینی‌ها مبنی بر کاهش نرخ ارز گفت: گرچه تمام مواد اولیه صنعت داخلی است، اما بر اساس نرخ دلار قیمت گذاری می‌شود و کاهش نرخ دلار می‌تواند به پایین آمدن نرخ مواد اولیه نیز کمک کرده و موجب رشد تولیدات شرکت‌ها شود.

صادق نیت حقیقی گفت: هرچه افزایش قیمت و تورم به نفع شرکت‌ها بود، اما نیازمند کردن آنها به دریافت تسهیلات بانکی به علت مشکلات ایجاد شده در سرمایه در گردش شرکتها تولید کنندگان را دچار مشکل کرد.

او همچنین گفت اجرای دوباره برجام و بهبود روابط مالی ما با دنیا تفاوت زیادی بر سود نخواهد داشت درست است که مواد اولیه ارزان‌تر خریداری می شود و به طبع نرخ محصول نهایی نیز ارزان‌تر می‌شود اما نرخ سود شرکتها نسبت به قبل تغییری نخواهد کرد و باید به این قضیه از نگاه صادرات برنامه ریزی کلان داشت. قیمت دلار و سنگ اندازی دولت در مسیر این بخش فقط باعث تحمیل زیان‌های رشد دلار به کشور شد.

ایشان اقزودند: بازگشت خطوط تولید المهدی و هرمزال و وارد مدار شدن آلومینیوم جاجرم و جنوب در سال ۱۳۹۹ باعث رشد ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور به ۴۰۰ هزار تن گردید و برای سال ۱۴۰۰ نیز پیش بینی تولید ۶۰۰ هزار تن قابل دستیابی است.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.