اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

رشد نزدیک به ۴۰۰دلاری نرخ آلومینیوم از ابتدای ۲۰۲۱

معدن۲۴: آخرین روز سال ۲۰۲۰ برای آلومینیوم با نرخ ۱۹۷۹ دلاری بسته شد و پس از تعطیلات چهار روزه ی سال نو میلادی این فلز سال جدید را با قیمت ۲۰۳۱ دلار آغاز کرد.
در ماه اول سال یعنی ژانویه بهای هر تن آلومینیوم در محدوده ی ۱۹۵۰ تا ۲۰۵۰ دلاری نوسان می کرد و به نوعی در یک محدوده ی خاص درجا می زد چرا که بازارها پس از تعطیلات چند روزه از سرگرفته شده بود و وضع تقاضا هم بخوبی مشخص نشده بود.
اما در پنجمین روز ماه فوریه که استارت راه قدرتمند آلومینیوم به شمار می رود فلز نقره ای به خوبی توانسته است که تراز بالای ۲۰۰۰ دلاری خود را حفظ و حتی به رکوردهای تاریخی خود هم حمله ور شود.
با این تداوم صعود قیمتی آلومینیوم با عبور از محدوده ی ۲۴۰۰ دلاری توانست در بالاترین میزان خود از آوریل ۲۰۱۸ قرار بگیرد که البته دلایل مختلفی در آن دخیل بوده است. اولین دلیل این شتاب قیمتی را باید به محدودیت عرضه ی چین نسبت داد چرا که دولت این کشور اعلام کرده است که در پی اهداف انتشار کم وحذف کربن برنامه ی تولید خود را کاهش خواهد داد.
دومین دلیل تقاضای بالای کشورهای عمده ی مصرف کننده این فلز به خصوص در بخش اتومبیل سازی و ساخت و سازهاست که در مقابل محدودیت عرضه قیمت ها را به بالا سوق داده است.
دلیل دیگر برای این تراز قیمتی بهبود شرایط کشورهای مختلف پس از اجرای واکسیناسیون عمومی است که خوشبینی های اقتصادی را بهبود داده است.
در نهایت و سرهم رفته عوامل بالا موجب شده اند که بهای هر تن آلومینیوم در بورس فلزات لندن در روز جمعه ۲۴۴۵ دلاری بسته شود که چیزی حدود ۶۰ درصد بالاتر از پایین ترین میزان ۴ ساله ی خود که ۱۴۶۲ دلار بوده نرخ خورده باشد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.