اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

برنامه ریزی برای کاهش تولید برخی محصولات در سال ۱۴۰۰

گزارش برنامه‌ها و اهداف در نظر گرفته شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال ۱۴۰۰ در بخش معدن نشان می‌دهد که این سازمان افزایش تولید فولاد خام، آهن اسفنجی، آلومینا، کاشی و سرامیک و شیشه جام را هدف قرار داده اما در مقابل معتقد است که تولید محصولات فولادی، کاتد مس، شمش آلومینیوم و سیمان نسبت به سال ۱۳۹۹ کمتر شود؛ به‌نظر می‌رسد میزان بالای تولید این محصولات معدنی در سال گذشته، دلیل بر این تصمیم است.

به گزارش ایسنا، برنامه‌های وزارت صمت برای سال ۱۴۰۰ درهفت محور تعریف شده که یکی از محورهای آن، توسعه معادن و صنایع معدنی با تاکید بر نقشه راه معدن در قالب چهار برنامه تدوین شده است.

براساس جدول اهداف کمی بخش معدن و صنایع معدنی در تولید محصولات منتخب معدنی، معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت هدف‌گذاری کرده است که تولید فولاد خام از ۲۸ میلیون و  ۳۷۴ هزار و ۹۰۰ تن تولید شده در مجموع سال ۱۳۹۹، فرار رفته و به ۳۲ میلیون تن برسد.

پس از آن قصد دارد آهن اسفنجی تولیدی داخل از ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید شده طی ۱۱ ماهه سال گذشته، پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن بیشتر شود و به ۳۳ میلیون تن برسد.

همچنین نقشه‌راه تدوین شده برای سال جاری نشان می‌دهد که این سازمان می‌خواهد که میزان تولید آلومینا را از ۲۲۹ هزار و ۱۰۰ تن تولید شده در سال گذشته را به ۲۴۰ هزار تن ارتقا دهد.

 

برنامه‌ریزی برای کاهش تولید برخی محصولات علیرغم شعار تولید،

در مقابل اما برخلاف آنکه شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها) بر تولید تاکید دارد، اما معاونت معدنی وزارت صمت اینگونه صلاح دانسته است که تولید کاتد مس، شمش آلومینیوم، محصولات فولادی و سیمان در سال جاری نسبت به سال گذشته، کمتر تولید شوند. احتمال می‌رود که علت این تصمیم میزان بالای تولید محصولات در سال گذشته باشد و ارقام در نظر گرفته شده برای سال جاری، پاسخگوی میزان تقاضا باشد.

طبق برنامه‌ریزی‌ها تصمیم گرفته شده است که در سال ۱۴۰۰، قریب به ۵۸ میلیون تن سیمان، ۲۳ میلیون تن محصولات فولادی، ۳۷۰ هزار تن شمش آلومینیوم و ۲۷۰ هزار تن کاتد مس تولید شود.

این در حالی است که در مجموع ۱۲ ماهه سال گذشته، ۶۹ میلیون و ۳۸۷ هزار تن سیمان، ۲۵ میلیون و ۶۹ هزار و ۶۰۰ تن محصولات فولادی، ۴۴۴ هزار و ۶۰۰ تن شمش آلومینیوم و ۲۹۰ هزار و ۸۰۰ تن کاتد مس تولید شد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.