اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

چرا تولید آلومینیوم ایرالکو ۹ درصد کاهش یافت ؟

ایرالکو

به گزارش ماین نیوز، میزان کل تولید شمش آلومینیوم در کشور از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه به ۲۲۳هزار تن رسید که ۲درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود. در این میان تولید ایرالکو با کاهش ۹درصدی به ۱۱۳هزار تن رسید.

بررسی ها نشان می دهد، احتمالاً نوع سیاستگذاری در بخش بازرگانی ایرالکو و اقدام دیرهنگام در خرید پودر آلومینا از سوی آن شرکت، دلایل اصلی افت تولید در نخستین تولیدکننده شمش آلومیینوم در ایران بوده است.

نبود مواد اولیه به میزان کافی سبب شد بخشی از خطوط تولید (دیگ های واحد احیا) این شرکت از مدار تولید خارج شود. تولید ایرالکو همچنین در آبان ماه نیز با افت ۵درصدی همراه شده بود.

ایرالکو سال قبل ۱۸۲هزار تن تولید داشته که به طور معمول حدود دو برابر این رقم به عنوان آلومینای مصرفی آن شرکت است. بخش قابل توجهی از نیاز به آلومینا از خارج کشور وارد و بخشی هم از کارخانه آلومینای ایران تامین می شود.

این در حالی است که در همین مدت میزان تولید گندله شرکت های بزرگ فرآوری سنگ آهن نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته، ۲۶ درصد افزایش یافت. در این مدت تولید کنسانتره سنگ آهن و آهن اسفنجی به ترتیب ۱۸ و ۱۴درصد رشد پیدا کرد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.