اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

آلیاژ ۶۰۶۱ آلومینیوم

افزودن یک یا چند عنصر یا ترکیبی از آنها به فلز پایه را آلیاژ  می نامند که برای رسیدن به یکسری خواص تولید می شود. تغییری که از این ترکیب بوجود می آید بستگی دارد به نوع عنصر پایه و عناصرآلیاژی اضافه شده که باعث ایجاد آلیاژ ۶۰۶۱ آلومینیوم میشود.

آلیاژهای فلزی همیشه استحکام بالاتری نسبت به فلزات خاص تشکیل دهنده آن دارد همانطور که آلیاژ ۶۰۶۱ آلومینیوم نسبت به سایر آلومینیوم خالص از سختی بیشتری برخوردار است. هرچقدر فلز خالص تر باشد پایداری شیمیایی آن زیادتر و استحکام کمتری دارد .  ولی کاربردهایی که نیاز دارند به تحمل تنش های بالا، این استحکام برایشان کافی نیست و با روش های مختلف استحکام آلیاژ ها را افزایش می دهند.

از فلز خاص برای موارد و کاربرد های خاص و ویژه استفاده می شود و اکثرا از فلزات بعنوان آلیاژ استفاده می شود به دلیل سختی آن.

آلومینیوم با داشتن خواص و آلیاژهای مختلف می تواند در کاربرد های متنوعی از آن استفاده شود.

طریقه نامگذاری انواع آلیاژ ها و همچنین آلیاژ ۶۰۶۱ آلومینیوم همچنین حالات سختی و عملیات حرارتی که اصولا توسط صنایع مختلف استفاده می شود بر پایه نظام دسته بندی آمریکایی انجام می شود.

این سیستم شامل هر دو گروه آلیاژهایی که نمیتوان عملیات عملیات حرارتی روی آن انجام داد و آلیاژهایی که می توان عملیات حرارتی را روی آن انجام داد می شود.

آلیاژ ۶۰۶۱ آلومینیوم با قابلیت هایی از جمله قابلیت رسوب سختی است و  عنصرهای اصلی آن منیزیم و سیلیسیم می باشد ; و از ویژگی‌های مهم آن می‌توان قابلیت جوشکاری و اکستروژن را نام برد. این آلیاژ اصولا در مدتی که عملیات ساخت انجام می شود تحت حرارت قرار می‌گیرد.

آلیاژهای سری۶ از بین آلیاژهای آلومینیم قابلیت انجام عملیات حرارتی را دارند.

خواص ویژه ی آلومینیوم بستگی دارد به عناصر آلیاژی و یا سایر عناصر تشکیل دهنده آن.

سری آلیاژ ۶ تشکیل شده است از آلومینیوم، سیلیسیم و منیزیم  .معروفترين آلياژ هاي سری  ۶ ، ۶۰۶۳ ،۶۲۰۱ ،۶۰۶۱ هستند و اکثرا به دليل اینکه اکسترود پذير است شناخته مي شود.

از آلیاژ ۶۰۶۱ که کاربرد های فراوانی در تولید ماشین آلات، ماشین آلات برق، ماشین آلات حمل و نقل و حمل و نقل هوایی و …  استفاده می شود.

در صنعت خودرو سازی از آلیاژ۶۰۶۱ آلومینیوم  درکف باتری خودروهای جدید استفاده می شود.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.