اراک , خیابان دکتر حسابی
ساختمان دکتر حسابی , واحد 6
09010902193
08632216779
support@alummarket.com
sales@alummarket.com

آلیاژ آلومینیوم منیزیوم

آلیاژ ها ماده ای فلزی متشکل از چند عنصر می باشند. ا این آلیاژ می تواند به صورت ترکیب یا یک محلول باشد. در این ترکیبات می توانید فلز یا غیر فلز را داشته باشیم و آلیاژ مورد نظر را تشکیل داد. معمولاً فلزات در اثر حرارت ذوب و در اثر ترکیب با هم به یک آلیاژ تبدیل می شوند.  در نهایت نیز پس از ترکیب شدن در دمای محیط به حالت جامد تبدیل می شود.

آلیاژ آلومینیوم منیزیم یکی از نمونه های مربوط به منیزیم می باشد که شامل منیزیم و فلز آلومینیوم است. این آلیاژ دارای خصوصیاتی می باشد که باعث شده است در نقاط مختلف مورد استفاده قرار گیرد. آلیاژ ها به صورت متداول در قسمت فلزکاری مورد استفاده قرار می گیرد که این آلیاژ نیز مستثنی نمی باشد. خیلی اوقات به جای استفاده از فلزات خالص از آلیاژ ها استفاده می کنند.

آلیاژ ها تهیه می شوند تا بتوان در مصارف مخصوص و کاربرد مورد نظر عملکرد بهتری را از خود نشان دهند. فلزات با توجه به ویژگی های محدودی که دارند از طریق ترکیب و تهیه آلیاژ می توان این خصوصیات را بهبود و همچنین ویژگی های جدید را برای آن ها رقم زد. بنابراین شما در مواردی که نیاز به تقویت و یا ایجاد ویژگی برای فلز خاصی می باشید بهتر است به دنبال تهیه آلیاژ ویژه باشید. این آلیاژ ها می باشند که قوی و چکش خوری مناسب را دارا هستند و می توانید آن ها را داشته باشید.

 

آشنایی با آلیاژ آلومینیوم منیزیم

آلیاژ های منیزیم که از ترکیب منیزیم و آلومینیوم تشکیل می شود، جزو ترکیبات مناسبی است که هر یک از آن ها به صورت مشخص دارای خصوصیاتی می باشند که در کنار یکدیگر هم را تکمیل می کنند. منیزیم به صورت کلی دارای وزن بسیاری کمی نسبت به دیگر فلزات می باشد و به همین خاطر در دسته فلزات سبک قرار می گیرد.

یکی از آلیاژهای معروف مربوط به منیزیم، ترکیب با آلومینیوم می باشد. البته آلیاژ دارای مقداری نیز عنصر روی به منظور افزایش کشش و منگنز به علت افزایش مقاومت زنگ زدگی شده است. آلومینیوم مورد استفاده در این آلیاژ به صورت خیلی کوچک بوده که باعث افزایش خواص مکانیکی منیزیم می شود. آلومینیوم دارای قابلیت جذب گاز مناسبی می باشد و شما در آن، تخلخل مربوط به گاز را مشاهده می کنید.

باید بدانیم که آلومینیوم در این ترکیب در صورت وجود بیش از ۸ درصد می تواند خاصیت شکل پذیری آن را کاهش دهد. زمانی که شکل پذیری بالا باشد نیاز است تا میزان منیزیم بالا و مقدار آلومینیوم را کاهش دهیم. برای ارتقاء خاصیت استحکامی آلومینیوم از روی استفاده می شود البته باید به صورت محدود از آن استفاده شود تا در حالت جامد باعث ترک خوردگی نشود.

دمای مناسب برای استفاده از این آلیاژ حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ درجه نهایت می باشد که اگر در دمایی بالاتر از این باشد خزش مربوط به آن می تواند نامناسب باشد.

کاربردهای آلیاژ آلومینیوم منیزیم

یکی از آلیاژهای مهم و به صورت قابل توجه ای در کارخانجات تولید می شود از این نوع آلیاژ می باشد. استفاده از آن نیز بسیار زیاد است به عنوان مثال در بخش اتومبیل ها این آلیاژ بسیار دیده می شود و همچنین وسایل هایی که در بخش حمل و نقل کاربرد بسیاری داشته و در ابزارهای صنعتی به طور مناسبی قابل استفاده است.

با توجه به خصوصیات بسیار مثبتی که منیزیم در ترکیب با آلومینیوم به دست می آورد بنابراین باعث شده است تا این آلیاژ ترکیبی را در موراد مختلف از جمله صنایع دیده شود. آلیاژ حاصل از ترکیب منیزیم و یک درصد آلومینیوم به صورتی می باشد. که اکسید نمی شود بنابراین در تهیه روکش لوله های سوختی در راکتورها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

صنایع دفاعی، خودروسازی، الکترونیکی، انرژی و… بسیار کاربرد دارند. قابلیت بازیافت و همچنین سبک وزنی باعث شده است تا محبوبیت ویژه ای داشته و روز به روز استفاده از آن افزایش یابد.

آلیاژهای منیزیم در شکل های مختلف مانند لوله، میله، آهنگری، صفحه، ورق، سیم جوش از اشکالی می باشد که شما بیشتر می توانید آن ها را داشته باشید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.